Se conoció la lista de finalistas de los premios globales de WAN-IFRA que reconocen la excelencia y la innovación en los medios digitales. Los ganadores de 2025 se anunciarán en el Congreso Mundial de Medios de Comunicación en Cracovia, Polonia.
Se conoció la lista de finalistas de los Digital Media Awards Worldwide 2025, la competencia global de WAN-IFRA que reconoce la excelencia y la innovación en los medios digitales.
Estos finalistas destacados fueron seleccionados entre los ganadores regionales de los Premios de Medios Digitales en África, Asia Pacífico, Europa, América y el sur de Asia, y representan los proyectos digitales más innovadores, creativos y de mayor impacto en la industria actual.
Los ganadores de 2025 se anunciarán en el Congreso Mundial de Medios de Comunicación en Cracovia, Polonia.
Best data visualisation
Drowning in plastic: The oceans’ growing constellations of trash, SPH Media Limited, Singapore
Buildings wrapped in solid gasoline, Reuters, UK
Best in audience engagement
Euro Prophet, VG, Norway
Maa Shob Pare – Mother’s Day 2024, The Daily Star, Bangladesh
Premios Somos 2024, Grupo El Comercio, Peru
Best use of video
Build Your Own News Influencer, Mediacorp, Singapore
S.O.S Endangered animals of Argentina, La Nación, Argentina
VG’s Video Revolution: How We Redefined US Election Coverage, Verdens Gang (VG), Norway
Best digital subscription initiative
AI-Powered Personalization for Subscription Growth & Retention, Schibsted Media, Norway
SCMP Plus, South China Morning Post, Hong Kong, China
V+ Premium, Russmedia Digital, Austria
Daily Maverick Shutdown, Daily Maverick, South Africa
Best Newsletter
TDA Morning, The Daily Aus, Australia
How to Become a Millionaire, The Telegraph, UK
White House Watch, Financial Times, USA
Best use if IA in the newsroom
Storyfinding, Financial Times, UK
aiAssist:AI-embedded Newsroom,Centralizing Journalism Values, United Daily News Group, Taiwan
Así nos habló Milei: 9 trucos del relato libertario para construir un nuevo sentido común, La Nación, Argentina
Best use if IA in revenue strategy
The triple impact of AI: boosting revenue through advertising, newsroom innovation, and platform engagement, United Daily News Group, Taiwan
AI-Powered Personalization for Subscription Growth & Retention, Schibsted Media, Norway
AI-based Video Chapter Generation System, The Hindu, India
Best fact checking proyect
Scamguard, The Quint, India
VerificAudio, PRISA Media, Spain
Promesas Chequeadas: qué dicen los datos sobre el cumplimiento de los compromisos asumidos por Milei ante el electorado, Chequeado Argentina
Best Innonovative digital project
IDN App, IDN Media, Indonesia
Manifesto MAYHEM!, Daily Maverick, South Africa
Habitantes del Futuro (Canal de contenido infantil generado con IA) LUMO MEDIA LAB, Caracol TV, Colombia
Best news website or relaunch
FAZ.NET – Relaunch, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Germany
Relaunch of Africa Business+, Jeune Afrique Media Group, Tunisia
The Quint Website, The Quint, India
Best use of audio or podcast
IndoSport – A new pitch for our journalism, Irish Independent, Ireland
Green Trails – An audio trail bringing green issues alive, SPH Media Limited, Singapore
Necesito Poder Respirar: La Vida de Jorge González, Podium Podcast – PRISA Media, Chile
Best digital advertising product
The Hindu Made of Chennai, The Hindu, India
Trust Insights: Transforming data into impactful advertising, Mediafin NV, Belgium
SCMP x Cathay Cargo: Very Important Pandas (VIPs), South China Morning Post, Hong Kong, China
Comentarios
Publicar un comentario